Pimpad grimma

Har länge velat testa att pimpa en grimma till min häst och idag blev det gjort. Jag vet ännu inte hur hållbart det är men tänkte låta henne slita på den några dagar så får vi se hur det går. Köpte en billig grimma då jag inte visste om det gick att pressa den med värme.


         Cerona med grimma i hagen.Nypressad och tryckt blå grimma.


När jag pressade så smälte det lite i kanterna på grimman men tänker att det inte gör så mycket då det är ludd på baksidan. Det var ju faktiskt därför jag köpte en billig grimma, för att testa. =D


Pressar med bakplåtspapper mellan järn och tryck.


Denna textilvinyl ska svalna innan bäraren tas bort, efter att bärarn var borta så pressade jag lite till.

Grimma på strykbräda.


Klart - nu ska det testas att se hur slitbart det är! =D


           Cerona ser nöjd ut med nytryckta grimman. alt=""

Kommentarer