Pimpad tröja

Pimpa t-shirten med textilvinyl.

Dottern är ett stort fan av den norska serien "Skam". För en gångs skull bad hon mig att trycka en tröja till henne. Texten är direkt från serien och betyder "skithög". Kanske inte vad jag hade önskat på en tröja men vad gör man inte när ens tonåring ber en... =D

Tröjan är köpt och trycket är utskuret av svart och spektrum vinyl. Så här såg det ut innan vi pressade på vinylen:



Linne och två olika tryck.



När man pressar htv måste man tänka på att tryckråden kan variera. I vårt fall ska bäraren för det svarta dras bort medans trycket är varmt och för spektrumvinylen ska bäraren dras bort när trycket kallnat. Därför pressar jag först det svarta och sedan pressar jag spektrumvinylen.



Nedersta trycket är ännu inte klart.


Efter trycket efterpressar jag båda med bakplåtspapper emellan, detta för att försäkra mig om att trycket verkligen sjunkit ner i tyget.

Dottern vart nöjd med resultatet och det var det jag eftersträvade. =D


Här ser man skillnaden mellan svart och spectrumvinyl.



Kommentarer